Тема
уроку: Узагальнення
та тематичне оцінювання по темі «Правила і закони у суспільстві та твоєму
житті»
Мета уроку: на
основі раніше набутих знань розкрити значення правил і законів у житті
суспільства, закріпити знання учнів з теми, усунути прогалини у знаннях та
вміннях, перевірити, як учні засвоїли нову тему; розвивати та вдосконалювати
вміння аналізувати, аргументувати та систематизувати отриману інформацію;
виховувати учнів на засадах поваги до правил і законів, непримиренності до
протиправної поведінки та вчинення злочинів.
Тип уроку: урок
узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок, перевірки рівня
компетентності.
Форма уроку: урок - бесіда
Обладнання:
підручник з правознавства, посібники, Конституція України, Кримінальний Кодекс
України, картки індивідуального контролю, зошити для поточного та тематичного
оцінювання «Тест-контроль. Правознавство. Практичний курс. Поточне, тематичне
та річне оцінювання» за редакцією Л.М.Пилипчатіної
Основні поняття:
Очікувані результати:
По
завершенні уроку учні
повинні:
ЗНАТИ:
·
Мету, завдання, особливості курсу
·
Що таке правила, як і чому вони
виникають у суспільстві
·
Що таке «право», «норма права» та
«галузь права»
·
Що таке Конституція, закон, підзаконний
акт
·
Суть правомірної і неправомірної
поведінки, правопорушення, юридичної відповідальності та її видів.
УМІТИ:
·
Аналізувати, аргументувати та
систематизувати правознавчий матеріал
·
Висловлювати судження та обґрунтування
значення права, законів та підзаконного актів в житті суспільства
·
Аналізувати правові ситуації щодо
правопорушень
РОЗУМІТИ:
·
Незнання законів не звільняє від
юридичної відповідальності
·
Повага і шанобливе відношення до законів
є запорукою громадського спокою і стабільності в державі
ХІД УРОКУ:
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ
Запитання та завдання учням:
1.
Про що ми говорили на попередніх семи
уроках?
2.
Назвіть та поясніть основні поняття теми
3.
Яке значення в житті суспільства і в
житті кожної людини відіграють соціальні норми в цілому і правові зокрема?
4.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, ЦІЛЕЙ ТА
ОЧІКУВАНИХ РЕЗУЛЬТАТІВ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Учитель. На
попередніх уроках ми з вами вивчали основні положення І розділу нового для вас
курсу, який ввів вас у світ права, законів, їхнього значення в правовій
демократичній державі, де кожен громадянин відчуває себе захищеним від
посягання на його права і свободи як з боку окремих громадян, так в держави.
Робота в малих групах
І група – зобразити схематично ті
чинники, які ведуть до неправомірної поведінки та вчинення проступків, і,
особливо, злочинів.
ІІ група – проаналізувати
ситуацію:
(додається друкований текст)
Громадянин А
кинув з балкону своєї квартири порожню пляшку у підлітків-випускників середньої
школи, які червневої ночі заважали йому спати своїми голосними розмовами і
співами, але пляшкою ні в кого не влучив. Як ви вважаєте, чи є вчинена ним дія,
правопорушенням, адже вона не спричинила шкоди? Чи поведінка підлітків
правопорушенням? Обґрунтуйте свої відповіді.
ІІІ група –
проаналізувати ситуацію: (додається
друкований текст)
Касир банку.
Якому 3 зловмисники загрожували пістолетом, віддав їм всі гроші, що були в касі
(психічний примус). Чи є дії касира злочином? А зловмисників? Назвати основні
обставини, що виключають юридичну відповідальність.
ІV група -
проаналізувати ситуацію: (додається
друкований текст)
Громадянин С,
керуючи автомобілем вночі, вчинив наїзд на пішохода, після чого зупинився і
хотів надати допомогу пораненому. Але дружина громадянина С примусила його втекти
з місця події під загрозою розлучення з ним у випадку, якщо його засудять до
позбавлення волі. Чи виключає такий примус злочинність залишення у небезпеці,
вчиненого громадянином С? чи були дії громадянина С протиправними? А його
дружини? Який вид юридичної відповідальності тягне за собою це діяння? Назвати
основні види юридичної відповідальності та кару, передбачену за кожну з них.
Учитель.
А зараз у своїх робочих зошитах зобразіть схематично (по
вертикалі) всі нормативно-правові акти. Що діють в Україні, за їх юридичною
силою:
1.
Постанови Верховної Ради України
2.
рішення районної державної адміністрації
3.
Конституція України
4.
інструкції, накази міністерств і
відомств
5.
закони
6.
укази і розпорядження Президента України
7.
конституційні закони
8.
розпорядження селищного голови
9.
постанови і розпорядження Кабінету
Міністрів України
Обговорення
в загальному колі:
-
Що таке закон?
-
Що таке підзаконний акт?
-
Що називається джерелом права?
-
Що таке вища юридична сила закону?
-
Пригадайте, який орган місцевого
самоврядування є у нашому селі? Чи видає він підзаконні документи? Чи знаєте ви
якісь акти цього органу? Як вони називаються?
-
Чому Конституцію називають стабільним
законом?
Робота в
групах.
І група – знайти
в Конституції статті, які містять норми –поняття
ІІ група –
знайти статті, що встановлюють норми-принципи
ІІІ група –
знайти статті, що містять норми-програми.
Обговорення
в загальному колі:
-
Що нового ви дізналися про цей документ?
-
Чи є він важливим для нашої держави?
Чому?
-
Які зі статей ви вважаєте найбільш
важливими для себе? Чому?
Проблемне
питання для всього класу:
-
чи можна назвати українську державу
демократичною, соціальною, правовою? (як проголошено в Конституції України)
якщо ні, то відповідь свою обґрунтуйте по всіх визначеннях.
Учитель. А зараз
на протязі 15 хвилин виконаєте завдання для поточного контролю (самостійна
робота) для визначення ваших знань, умінь і навичок з вивченої теми.
Учні письмово
виконують завдання самостійної роботи №1" «Роль правил і права в суспільстві» (робочий зошит з
друкованою основою)
V. СПРИЙНЯТТЯ ТА
УСВІДОМЛЕНЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Питання для обговорення ( план ):
VІ.
СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
VІІ. ПІДБИТТЯ
ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учні дають словесну оцінку своїй
роботі на уроці, відзначають свої сильні сторони та виявлені прогалини у
знаннях.
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
-
повторити всі основні поняття та терміни
вивченої теми
-
напишіть невеличкий твір з 8-10 речень
на одну з тем розділу, використовуючи наведені опорні слова.( завдання 3 на
стор43 підручника)

Немає коментарів:
Дописати коментар